Radionica Novi Sad 2022.
Film „Bos u gradu“
Ana Dragić je dugo želela da napravi jedan dokumentarni film, ali ipak debituje sa neočekivanim eksperimentom u okviru Radionice Varan.
Film „Bos u gradu“: Svakog jutra od 1978. godine Đorđe je opterećen samo jednom mišlju: kako da što pre stigne na Štrand.
O iskustvu učešća u radionici: Varan radionica je prostor gde se jednako podržavaju i prožimaju individualne i kolektivne ideje, znanja i ambicije. Rezultat je iznenađujuće drugačiji od inicijalne zamisli i inspiriše na sledeći korak.
Film „Četvrt doma“
Ana Raičević rođena je u Novom Sadu, student je treće godine slikarstva na Fakultetu likovnih umjetnosti na Cetinju.
Film „Četvrt doma“: Između zgrada nekadašnje fabrike, dom pronalaze slikar Geza, njegove komšije, pas Don i mačka Rusja. Van njihovog mikrosveta promene se uveliko dešavaju, ali ne i unutar njega. Njihova svakidašnjica jednostavno ne veruje da sutra možda ne postoji.
O iskustvu učešća u radionici: Ova radionica bila je moj prvi direktan susret sa radom na filmu uopšte, pa tako i dokumentarnim. Ono što ga za mene čini posebnim jeste lepota povezivanja sa ljudima i njihovim naizgled običnim životima, koji kroz dokumentarni film dobijaju novu formu.
Film „La Banda“
Andrej Zoraja je rođen 1999. godine u Banjaluci, gde trenutno završava studije produkcije na Akademiji umjetnosti. Ovo mu je prvi dokumentarni film.
Film „La Banda“: Ovu „bandu“, koju čine žene različitih svakodnevnica, na okupu drži jedna stvar – strast za muzikom.
O iskustvu učešća u radionici: Atelje Varan radionica je podjednako škola filma i škola života. Naučio sam da bolje slušam, zapažam, da imam više strpljenja i iniciram stvari izlaženjem iz zone komfora. Te stvari smatram pozitivnim, bez obzira da li se radi o snimanju filma ili bilo čemu drugom čime bih se bavio.
Film „Glavni pogon“
Ivan Praštalo iz Žitišta je student master studija srpske književnosti u Beogradu.
Film „Glavni pogon“: Svake noći oko dvesta autobusa se vraća u garažu. I dok većina njih jutrom ponovo izlazi na ulice grada, neki odlaze u radionice na popravke. U jednoj od njih nalazi se motorno odeljenje, u kojem se Milorad sa svojim timom stara da se autobusi što pre vrate u glavni pogon.
O iskustvu učešća u radionici: Radionica Ateljea Varan omogućila mi je da proverim i dopunim svoje predstave i znanja o dokumentarnom filmu i to na najbolji mogući način – kroz stvaranje filma.
Film „Život daske“
Leona Jarikj je rođena 2003. u Skopju, za film je počela da se zanima sa 13 godina i odmah je shvatila da je to njena ljubav i budući poziv. Još uvek prolazi kroz „mutne vode“ adolescencije, pitajući se ko je, šta će i zašto, ali sigurno zna da će snimati filmove i serije.
Film „Život daske“: Film prati Timijeve letnje dane i daje uvid u užurbani život ovog veoma energičnog ruskog skejtera, koji kao da uvek ima više da kaže svojom daskom nego rečima.
O iskustvu učešća u radionici: Naučila sam mnogo, napravila i neke greške, upoznala predivne ljudi koji će mi biti dragi do kraja života. Iskusila sam šta znači snimati dokumentarni film i „upasti“ u nečiji život tražeći priču. Sve u svemu, jako mi je drago šta sam bila deo ove grupe i uspela da snimim film. Hvala svima: mentorima, kolegama i ljudima koji su pristali da ih snimam.
Film „Utopija“
Mia Novaković rođena je 2001. godine u Beogradu. Završila je drugu godinu filmskih studija Strazburškog Univerziteta. Ovo je njen prvi dokumentarni film.
Film „Utopija“: Slikar Nikola Džafo provodeći leto u svojoj kući-ateljeu priča o svojoj mladosti. Društveno angažovani slikar pronalazi svoj mir u bašti na Petrovaradinu.
O iskustvu učešća u radionici: Za jedan dobar film zaista su dovoljni samo jedna kamera, bum i posvećenost autora. Na nama je kako baratamo sredstvima. Na ovoj radionici sam naučila da ograničenja oslobađaju.
Film „Detlić“
Mihajlo Ljubisavljević rođen je 1999. u Parizu, tri godine je studirao ekonomiju, a potom se prebacio na filmsku umetnost. Ovo je njegov prvi film.
Film „Detlić“: Robert živi u Novom Sadu i duboko je povezan sa prirodom i Dunavom. Kroz dnevni život, uživanje i aktivizam, prikazuje nam probleme te reke i njene okoline.
O iskustvu učešća u radionici: Učešće u ovoj radionici pomoglo mi je da izađem iz svoje zone komfora i oslobodim se. Da napraviš film dovoljni su koraci kojima, kroz dokumentaran i realan pristup, Varan savršeno uči.
Film „Spomenik“
Milena Petrović je iz Rudne Glave, sela u opštini Majdanpek. Živi u Beogradu. Ovo je njen drugi film.
Film „Spomenik“: Priča o spomeniku koji još nije postavljen, a izaziva burne reakcije Novosađana.
O iskustvu učešća u radionici: Osim što sam stekla veštine i znanja o snimanju dokumentarnog filma, kroz rad ove radionice sam dosta naučila o sebi. Između ostalog, da želim da nastavim ovim da se bavim.
Film „Moj crveni film“
Nenad Pržulj rođen je 1999. u Beogradu, student je druge godine Akademije umetnosti na smeru Produkcija u umetnosti i medijima, kao i četvrte godine Fakulteta za medije i komunikacije na smeru Digitalne umetnosti, sa usmerenjem ka filmskoj režiji. Na istom fakultetu obavlja asistentsku funkciju studenta demonstratora i drži vežbe studentima prve godine.
Film „Moj crveni film“: Kontroverzni autobiografski dokumentarac o ličnim traganjima za ljubavlju, seksualnosti i svim derivatima koji stoje između ta dva pojma.
O iskustvu učešća u radionici: Kad pomislim na Atelje Varan, pomislim na jedan jako lep i jako mučan proces dolaska do kvalitetno snimljenih kadrova, koji zajedno trebalo da čine kvalitetno snimljen film. Uz mnogo korisnih saveta i usmeravanja mojih mentora, kao i mnogo ličnih posrnuća, pa podviga, zapamtiću ovu radionicu kao jedno prelepo, preteško i veoma korisno iskustvo, koje bi trebalo da bude nezaobilazno svakom ambicioznijem filmadžiji.
Film „Dom naših naroda“
Tamara Pavićević je studentkinja na masteru filmske režije. Iza sebe ima nekoliko kratkometražnih filmova i video instalacija.
Film „Dom naših naroda“: Oko jedne od poslednjih sinagoga u Srbiji život teče za preostale Jevreje i sve ostale.
O iskustvu učešća u radionici: Atelje Varan me je oslobodio nedoumica u vezi sa bavljenjem dokumentarnim filmom i pokazao mi da za dobar film ne treba desetine članova ekipe i veliki budžet, već vaša znatiželja, posvećenost i trud. Nakon ove radionice imam više samopouzdanja za ozbiljnije upuštanje u dokumentarne vode.