Radionica Beograd 2021.
Film “Anatomija hipomanije”
Mina Vavan je rođena 1998. u Subotici. Studira multimedijalnu režiju na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu. Iza sebe ima nekoliko kratkih filmova.
Film “Anatomija hipomanije”: Penzionisani profesor anatomije posvećuje svoj život istraživanju mozga dok se suočava sa izazovima življenja na anatomskom institutu.
O iskustvu učešća u radionici: “Nakon ove radionice moje promišljanje dokumentarnog filma dobilo je potpuno drugačiju perspektivu.”
Film “Dobrinka”
Zoja Čvoro rođena je 2003. godine u Banjoj Luci, gde pohađa srednju školu. Želi da upiše filmsku režiju.
Film “Dobrinka”: Zojini roditelji kupili su stan na Novom Beogradu. Kada je otišla da ga pogleda videla je da na vratima pored piše Čvoro, njeno prezime. Pokucala je i otvorila joj je Dobrinka, žena njenog pokojnog pradede, kojeg nikad nije upoznala.
O iskustvu učešća u radionici: “Ova radionica me je naučila da posmatram stvari na neki novi način. Pored toga dala mi je mogućnost da pobjegnem od kuće.”
Film “Početak nečeg lijepog”
Ilija Zeković je student Fakulteta dramskih umjetnosti na Cetinju, smer Film i mediji. Reditelj i scenarista kratkometražnog studentskog filma “Štetočine”. Producent sedmog izdanja Green Montenegro International Film Festa i učesnik u različitim studentskim filmskim projektima.
Film “Početak nečeg lijepog”: Ana je mlada studentkinja slikarstva u Beogradu. Radi u restoranu brze hrane kako bi sakupila novac za neophodni slikarski materijal. Otvaraju se nove mogućnosti i početak nečeg novog i uzbudljivog je sve bliži.
O iskustvu učešća u radionici: “Radionica Ateljea Varan nudi priliku da istražujemo umjetnost filma i budemo korak bliže ka pronalaženju sopstvenog umjetničkog izraza.”
Film “Razglednica”
Hana Rastoder rođena je 1999. u Podgorici. Student je četvrte godine Pozorišne režije na Fakultetu dramskih umjetnosti na Cetinju.
Film “Razglednica”: Ovaj film uopšte nije film. Nisam umjela da ga napravim. To sam htjela da ti kažem. Ovo su samo razglednice i život koji sam svakog dana htjela da podijelim sa tobom, a nisam zato što ne umijem i zato što me je još uvijek ponekad strah.
O iskustvu učešća u radionici: “Varan radionica mi je otkrila da je dokumentarni film još jedna forma kroz koju je moguće baviti se poezijom.”
Film “Ispod mosta”
Filip Lafazanovski je student Filma i digitalnih medija u Skopju. Ovo je njegov prvi film.
Film “Ispod mosta”: Tri prijatelja povezuje jedan splav i život na reci.
O iskustvu učešća u radionici: “Radionica Ateljea Varan je bilo zabavno iskustvo. Naučio sam koliko je važan svaki deo procesa rada i da se dokumentarni film snima sa ljudima, a ne o ljudima.”
Film “Inkluziv”
Zvonimir Grujić iz Zagreba je student master studija filmske režije na Fakultetu dramskih umjetnosti na Cetinju. Iza sebe ima nekoliko kratkometražnih filmova.
Film “Inkluziv”: U našim mestima i gradovima, prazan prostor je na ceni i mnoge stare zgrade čekaju na pretvaranje u parkirališta ili trgovačke centre. Svakodnevno prolazimo pored tih zgrada ne razmišljajući o njima. Beogradu nije strana ta pojava. U jednom od svojih kvartova, socijalistička fabrika ružne fasade pokušava da živi drugi život.
O iskustvu učešća u radionici: “Radionica je za mene bila dašak svježeg daha koji mi je ispunio pluća za duboki uron u buduće kreativne dubine.”
Film “Dysmorphia”
Isidora Bulatović (Kragujevac, 1997) diplomirala je filmsku i tv režiju na Akademiji umetnosti Beograd. Njen završni film treće godine studija, “Pronađeni” prikazan je na festivalima: Prokuplje Film Festival ProFiFest 2020, Omladinski Film Festival Sarajevo 2020, Karlovci Film Festival 2020, FeKK – Ljubljana Short Film Festival 2020. Njen diplomski film “[Ne]povezani” je podržao Filmski centar Srbije. Radila je kao asistent režije i reditelj druge ekipe na filmovima “Breaking Point: A Star Wars Story” i “Pored tebe”, reditelja Stevana Filipovića.
Film “Dysmorphia”: Intimni dnevnik mog tela.
O iskustvu učešća u radionici: ” Ovo je iskustvo koje mi je pomoglo da se potpuno autorski oslobodim, razumem dokumentarnu formu i razvijem jedan intimniji pristup filmu.”
Film “Jednogodišnjak”
Maja Milić osnovne i master studije novinarstva završila je na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, gde živi i radi kao novinar u redakciji za kulturu i umetnost RTS-a.
Film “Jednogodišnjak”: Vanja decenijama radi u pozorištu kao inspicijent, producent i kralj epizodnih uloga. Iako je napunio 71 godinu prijatelji i porodica organizovali su mu proslavu 1. rođendana.
O iskustvu učešća u radionici: “Atelje Varan mi je otkrio dokumentarni film u drugačijem svetlu. Bez intervjua, bez stativa, bez zumiranja, život zabeležen na filmu postaje još bliži i stvarniji.”
Film “Sole”
Uroš Bačinić je osnivač firme Tamper Coffee, u kojoj radi kao izvršni direktor. Kao diplomirani ekonomista i marketing stručnjak, poseduje izražene ambicije u kreiranju i lansiranju biznis projekata. U svom okruženju važi za pasioniranog pisca kratkih priča i coffee entuzijastu.
Film “Sole”: Priča prati život mlade majke i njene desetogodišnje devojčice Sofije, koje prkose izazovima modernog okruženja, trudeći se da kroz njihov mali i često haotičan svet evociraju radost jednog specifičnog detinjstva.
O iskustvu učešća u radionici: “Tokom Varan radionice, nismo samo naučili kako da napravimo dokumentarni film, već da živimo kao dokumentaristi, i da u svakom momentu primetimo iskru umetnosti koja se vredi nekako zabeležiti. Takođe, predstavlja jedinstveno okruženje gde mentori pažljivo i sa apsolutnom posvećenošću razvijaju talenat svakog polaznika.”
Film “Beogradski Pupoljak”
Danilo Stanimirović je rođen krajem 20. veka u Požarevcu. Bavi se igranim i dokumentarnim filmom, konceptualnom umetnošću i samim sobom.
Film “Beogradski Pupoljak”: Milan Kličković je mladi umetnik od sedamdesetak godina koji je odlučio da bude srećan. Kroz rad na svojim skulpturama bavi se samo estetskim aspektom umetnosti insistirajući na svojoj sreći bez obzira na probleme koji ga okružuju.
O iskustvu učešća u radionici: “Mislio sam da umem da gledam i pravim filmove dok nisam prošao kroz Atelje Varan. Varan mi je otključao novi nivo pristupa filmu u svakom smislu smislu. Ja pre i posle Varana smo dve potpuno različite osobe.”